Wednesday, November 07, 2007

Motor

Benzínový, čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválec; obsah 1.825 cm3; kompresní poměr 11,2:1; max. výkon 149,5 kW (203 k) při 7.000 ot/min; max. točivý moment 214,6 Nm při 5.750 ot/min; 5 ventilů na válec; čtyřbodové elektronické vstřikování a zapalování EFI; max. povolené otáčky 7.200 ot/min

###Základem pro tuto třídu je použití sériového motoru s menším počtem technických změn zařaditelných podle řádu FIA. Blok motoru je převrtán z původních 81 mm na 82 mm. Zcela sériový však zůstal klikový mechanismus. Z lité hliníkové slitiny jsou vyrobeny speciální písty. Další úpravou prošly vačkové hřídele, které mají změněné časování a zdvih ventilů tak, aby bylo možno zachovat hydraulický systém vymezování vůlí a aby maximální otáčky motoru odpovídaly mechanickým možnostem sériového motoru s litými písty a sériovými ojničními šrouby. Dalším kritériem bylo použití původních ventilových pružin. Hlava válců má obrobená sedla ventilů. Také setrvačník byl nahrazen speciálním ocelovým provedením. ##pic0037_03#R#
Sací potrubí je převzato z výkonné verze 2.0 KIT a má pro každý válec samostatnou sací větev s vlastní škrtící klapkou průměru 48 mm, zakončenou krátkým sacím trychtýřem. Mazání motoru je vybaveno chladičem oleje, v olejové vaně je přepážka proti odlití mazací náplně při rychlém průjezdu zatáčkami. Vozy používají elektronické vstřikování a zapalování EFI. Řídící data motoru jsou pro všechny soutěžící stejná. Zvýšený výkon se přenáší pomocí dvoulamelové spojky Tilton o průměru 140 mm. Pro zachování regulérnosti jsou řídicí jednotka i motor zaplombovány a veškeré opravy provádí autorizovaný servis.
Motor

Labels: